Saturday, September 5, 2009

mengenang budi...


Salam,
Alhamdulillah berjumpa lagi di hari ke-15 Ramadhan,sebelum saya memulakan lembaran hari ini saya ingin memohon ampun maaf jika terdapat tulisan saya yang dirasakan tidak sesuai utk sesetengah golongan..sayugia diberitahu disini saya bukan hendak mengajar/menghukum,tetapi cuma sekadar buah fikiran saya yang kadangkala terdapat cacat cela...kembali kepada tajuk kita hari ini mari kita sama2 membaca dan memahami tafsir dari surah Al-Baqarah ayat-22 :ALLAH berfirman'DIAlah yg menjadikan bumi ini utk kamu sebagai hamparan,dan langit(serta segala isinya)sebagai bangunan(yg dibina dgn kukuh)dan diturunkan air hujan dari langit,lalu dikeluarkanNYA dgn air itu berjenis2 buah2an yg menjadi rezeki kamu,maka jgnlah kamu mengadakan bagi ALLAH,sebarang sekutu,padahal kamu semua mengetahui(bahawa ALLAH ialah tuhan yang maha Esa).'Jadi atas firman ALLAH ini adakah kita masih mampu utk ingkar dgn ALLAH setelah segala nikmatNYA yg tidak terkira telah kita ambil secara percuma?bayangkan kalau udara yg kita telah sedut sejak lahir sampai kini kalau dihitung adakah kita mampu utk membayarnya?oleh itu kita sambung lagi dengan tafsir ini ALLAH berfirman:'bagaimana kamu tergamak utk kufur(mengingkari) ALLAH padahal kamu dahulunya mati(belum lahir),kemudian IA menghidupkan kamu,setelah itu IA mematikan kamu,kemudian IA menghidupkan kamu pula(pada hari akhirat)akhirnya kamu dikembalikan kepadaNYA(utk diberi balasa bagi segala yg kamu kerjakan)'.AL-Baqarah ayat 28.
Oleh itu utk saya dan kawan2,mari kita mula muhasabah diri kita,mana mungkin utk kita ingkar dgn ALLAH,tapi kalau masih mahu juga ingkar saya mencadangkan...PULANGKAN NYAWA YG ALLAH BERI,DAN CARILAH GALAKSI LAIN(KALAU ADA)DILUAR KAWALAN ALLAH UTK KITA MULAKAN HIDUP....
Wasalam...jumpa lagi dilain lembaran...ALLAHUAKBAR...

No comments:

Post a Comment